Ole tarkkana liittymien hankkimisessa
Olen törmännyt työssäni lukuisia kertoja tilanteeseen, jossa asiakkaallani on ylimitoitetut liittymäpalvelut käytössä oleviin laitteisiin.
Voi olla, että asiakkaan puhelimessa ei ole dataominaisuuksia, mutta silti hän maksaa kuukaudessa 1000 megaisesta liittymästä ja pitää hintaa ihan normaalina. Kun asiasta keskustelee ja katsoo hinnastoja, asiakas hoksaa, kuinka paljon hän voi säästää kuukaudessa. Ja vuositasolla säästöt ovat satoja euroa.
Tällainen tilanne syntyy tosi helposti asiakaspalvelutilanteessa. Myyjä pysyy tiukkana ja kertoo, että tällainen liittymä sinulle on paras mahdollinen. Puhuu kieltä, jota hän hyvin osaa ja asiakas ei osaa lähteä häntä haastamaan.
Annoin aiheen tiimoilta Seura -lehteen haastattelun. Se on luettavissa klikkaamalla tätä linkkiä.
